maanantai 3. joulukuuta 2012

Elämisen riemu, hengittämisen riemu, olemassaolon riemu




Mitä minä pelkään? Olenhan osa äärettömyyttä, olen kappale kaikkeuden suurta voimaa, yksinäinen mailma miljoonien maailmojen keskellä, ensimmäisen asteen tähti, joka sammuu viimeiseksi. Elämisen riemu, hengittämisen riemu, olemassaolon riemu! Riemu tuntea ajan virtaavan jääkylmänä suonissaan ja kuulla yön vaimea soljunta ja seistä vuorella auringon paahteessa. Minä kävelen auringon pinnalla, minä seison auringossa, minä en tiedä mitään muuta kuin auringon.
 - Edith Södergran

Maailmankaikkeutesi äärellä

Olet syntynyt maailmankaikkeuden lapseksi,
tasavertaiseksi puiden ja tähtien kanssa.
Sinulla on oikeus elämään;
ja vaikka et täysin ymmärtäisikään,
niin maailmankaikkeus avaa
varmasti salaisuutensa Sinulle.
- Desderata (suom. Tom Lundberg)

Valoisin terveisin Satu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti